זאב (זיויק) אדיר ז"ל

המשפחה אבלה.
ההלוויה תתקיים ביום ד' ה- 05.09.12, בשעה 17.00, בית עלמין קיבוץ עין כרמל.
יושבים שבעה בבית המנוח, רחוב ויתקין 28 א', חיפה.

חברות פוליגון והרקולס את סנפיר, המנהלים והעובדים מנחמים על מותו.
המנוח היה מנכ"ל החברות ומייסדן.

3 תגובות

  1. גדלתי יחד עם זיויק בילדות מדהימה, מרתקת וייחודית בקריית חשמל. היינו הבנדה של חבק"ח, ילדים שובבים, מלאי מרץ ומעללים. זיויק שרף פעם את שערותיי בהיותנו ילדים ואימא שלי, ציפורה, רצה אחריו במשעולי קריית חשמל ולא הצליחה להשיגו…
    לצערי, לא ראיתיו שנים רבות ואני מצר על כך.
    למשפחתו היקרה, תנחומיי הכנים.

  2. במלאות שנה ללכתו של זיויק לעולם הבא, אני נזכר בערגה בילדותנו המופלאה ובהיותו של זיויק ילד כריזמטי, מאיר פנים, מלא באנרגיות ובחן, רהוט דיבור ומשכנע, שובב (בילדותנו) שותף למעללי הילדות. יחד גדלנו בקרית חשמל, שכונה בפאתיה המזרחיים של קרית חיים, בין הצריף למשטרה, בה התגוררו 72 משפחות שכולם עובדי חברת החשמל (ראשי המשפחה כמובן)"חבק"ח" קראנו לעצמנו. ראשי תיבות של חברה בנדיטים קרית חשמל. כולנו בני גיל אחד (ילידי 1937/38)ללא בנות. צעירים בשנה או גדולים מאיתנו לא "התקבלו". היינו מאוחדים, מלוכדים, שותפים לכל המעללים, יצירתיים ושובבים מהמעלה הראשונה. היה לנו מנהיג. שולם רביב (רנר). גם הוא נפטר לפני שנים אחדות וגם סגן לא פורמלי, גיורא קנדלמן-קדמון ז"ל. השאר: חמול, פלץ, פוליק, כרמוגלה, שמיל, צ'ופאי, יגאל סקטרגר, זיויק ועבדכם הנאמן ארצ'יק. ואם שכחתי מישהו, עמכם הסליחה. זיויק היה דומיננטי מאוד בבנדה (כך קראנו לעצמנו בקיצור). יחד חפרנו מנהרה גדולה, כיסינו אותה בפחים וגרנו שם מספר ימים עד ש"הגדולים" הרסו לנו אותה. יחד מתחנו כבל לרוחב רחוב י"א ורוכב אופנוע בריטי ניתק אותו בגופו…יחד נלחמנו עם רוגטקות נגד ילדי הרחובות השכנים. תמיד ניצחנו. ילדי הקריה פחדו מאיתנו כי ידעו שאם יפגעו באחד, הבנדה "יגמרו איתו חשבון"…נילי פרידלנדר שגרה איתנו ולימים היתה עיתונאית במעריב", ניסתה לכתוב כנערה את סיפור חבק"ח על משקל חסמבה ונענתה ע"י העיתון שהחומר לא ראוי לפרסום…הילדות הזו עיצבה את אישיותו של זיויק שהקים משפחה לתפארת והפך לאיש עסקים מצליח, אמין, מרתק ואהוב על כולם. יהי זכרו ברוך!

    1. על מנת לא לעוות ולשבש את ההיסטוריה אוסיף עוד 2 שמות של חברי חבק"ח מקרית חשמל, שותפים לילדותנו המופלאה: ציקי דינשטיין (היום פרופ') ושלמה (קרול) גולדמן שגרו מולנו, ברחוב י"א וארילו אמסטרדם (ארבל) שגר קומה אחת מעל זיויק. סליחה ששכתי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *