אבלים: בעלה: שלמה, בנה: אוריאל, אחיה: יעקב ובני ביתו.
ההלוויה תצא ביום א' ה- 06.01.13, בשעה 14.30, בית ההספד קהילת ירושלים גבעת שאול.
יושבים שבעה בבית המנוחה, רחוב אצ"ל 15 ב', הגבעה הצרפתית, ירושלים.
המנוחה הייתה מראשוני המפיקים של הטלוויזיה הישראלית.
ארגון בזכות מנחם את המשפחה על פטירת יקירתם.
המנוחה הייתה חברה בועד המנהל של הארגון ולוחמת זכויות אדם.

5 תגובות
רבקה הייתה אשה מיוחדת במינה
כשהבן שלה נולד עם צרכים מיוחדים
השתמשה הזדמנות זאת לעזור לאנשים אחרים
ע"י פתיחת ארגון יטד סיפור מדהים שלה מתוך תוכנית "יוצא מן הכלל" עמותת שק"ל ערוץ 98
http://www.youtube.com/watch?v=e3s1k_Zw1oo
מתוך עבודה שלי בעמותת שק"ל הכרתי אותה טוב ונתגגע
מאת אורי שחף
היום cמקרה נתקלתי במודעת אבל מלפי כמה ימים המודיעה על פטירתה של רבקה סנה. חשתי לא רק כאב אלא ריקנות לנוכח הליכתה של דמות אמיצה שליוותה את מאבק שחרור אסירי המוסדות לאשים עם פיגור 40 שנה בשנת 1988 לאחר סיום לימודיי במכללה לחיוך על שם דוד ילין קיבלתי משרה כמחנך כיתת בוגרים בבית הספר בית רחל שטראוס. בית ספר בבעלות אקים שבו התחנכו ילדים בעלי נכות התפתחותית. לכיתה הצטרף תלמיד חדש אוריאל סנה שאמו ממש לא רצתה שיבוא לבית ספר זה שנחשב נחות לעומת מקבילו בן יהודה. השנה התחילה ואני מתוך אמונה עמוקה שמעל לכל כבוד עצמאות יכולת ביצוע מטלות הם המפתח לדיור עתידי בקהילה עבדתי עם הכיתה. הייתי בן 26 מלא מרץ חדור אמונה היום התחיל בהתעמלות בוקר החברים ניהלו את הכיתה לבד למדו ניידות איך להתלבש לסרוך נעליים לקנות להחזיק בית אבל פחות שינון קריאה. בעיניי רוחי ראיתי אותם ניצלים ממוסד ונשארים בקהילה. אחרי שבועיים אני מקבל מכתב זועם מאחת האמהות, כן רבקה סנה למה בנה לא לומד יותר לקרוא. הזמנתי אותה לפגישה וישבנו. אני מתגונן ומנסה בגימגום להסביר ובזמן הזה אני רואה את עינייה מהופנטות בבנה שעסוק בקשירת נעליו בקשר פרפר. מה קרה שאלתי? מאיפה הוא למד את זה? היא שאלה? כאן עניתי. בזה נגמרה הפגישה והתחילו 30 שנות ידידות ומאבק משותף על זכויותיהם של אנשים עם נכות התפתחותית. בזכות רבקה נפתחה תכנית המעבר להכנה לדיור, קבוצות סינגור עצמי ועוד. שלוש שנים מאוחר יןתר אני כב עובד במרכז אקים כרכז ועד הורים ארצי העלה שר הרווחה את הראיון לסגור את כל המסגרות הנוצריות שמטפלות בילדים נכים יהודיים. אני שבעבודתי סיירתי וליוויתי ועדי הורים במוסדות היכרתי את השטח. רבקה מתקשרת ושואלת תהיה מוכן להתראיין למוסף סוף שבוע של ידיעות? בשביל רבקה הכל וכך סיפרתי את אשר ראו עיניי במוסדות השירות למפגר ומדוע הורים חרדים מעדיפים שילדם יגדל במיסיון מאשר במוסד ממשלתי או פרטי. למחרת פוטרתי. רבקה שעבדה כמפיקה בטלוויזיה הישראלית הכניסה את האייטם לחדשות אך זה לא עזר. ישבנו בביתה והחלטנו שצריך להקים גוף שיגן על זכויות אנשים נכים. רבקה ארגנה את אולם ואן ליר ואני נשלחתי לטפס מעל חומת מוסד בני ציון לצלם מהווי המוסד. הכנס היה טעון ודיברתי בו. אחריו בעזרת שתיל קם ארגון בזכות שרבקה הייתה חברת הנהלתו. ככה נמשכו שנים כל פעם רבקה מצלצלת בוא תרים פרוייקט חדש. ארגון בוגרי ית"ד סינגור עצמי, תכניות מעבר, בית דירות, תמיד בנחישות ובנאמנות למטרה. מכל מלווי שאיתם הלכתי שנים רבקה מעולם לא זנחה אותי גם עם הדבר היה מועיל לה להשגת מטרתה. 12 שנה הייתי בארצות הברית. שנה שעברה בכנס בית איסי שפירא היא קיבלה אות על מפעל חיים. שוחחנו וישר בוא לירושלים צריך אותך. כנראה שאחרים פחות רצו או יותר פחדו אבל אמונתה נאמנותה ויושרה ילוו אותי. בכנס ההוא עוד החלפנו חוויות על הקמת בזכות על הימים ההם. לא האמנתי שזו תהיה פעם האחרונה שניפגש
היי שלום חברה
מחבר עיף למאבק
Like ·
רבקה סנה היתה אישה אדירה. זכיתי להכיר אותה רק בשנים האחרונות, לאחר שביקשתי וקיבלתי את התיק לאנשים עם מוגבלות במסגרת תפקידי כחברה במועצת עיריית ירושלים. הקמתי ועדה מלווה בנושא ואנשים המליצו עליה — לא ידעתי אז על איזה אישיות ואיזה כוח יהיה לי את הכבוד לפגוש. במשך כשלוש שנים היא היתה משתתפת פעילה ביותר, הציעה רעיונות רבים ועזרה לדחוף החלטות לקידום הנושא. במהלך השנים גם למדתי על אותה אישה בהרצאות באוניברסיטה, בקריאה ובלמידה על ההתפתחות של עמותות כדוגמת ית"ד. בעוד חודשיים (2.6)יתקיים טקס הענקת פרס למעסיק המצטיין בתחום של אנשים עם מוגבלות — רעיון שלה באותה וועדה מלווה — שלצערי לקח יותר מדי זמן להעביר ולהגן בהחלטות ולגופים שונים בעירייה. היא ממש חסרה, ואני אשמח אם מישהו מהמשפחה יגיע לאותו אירוע. ברצוני לציין שמאוד הצטערתי ששמעתי על האבידה רק לאחר הלוויה ותקופת האבל, אבל ברצוני להביע את תנחומיי לכל בני המשפחה ולחבריה.
רבקה
שנה חלפה כה מעט זמן אך נראה כנצח.החיים נמשכים אך לא עובר שבוע שאני לא נזכר בך. בכל נתיבי החיים יש את האדם שאתה פוגש שאחרי ההיכרות איתו הכל משתנה. מאז שניפגשנו לפני 25 שנה כשהייתי המורה של אוריאל דרכך,עיקשותך, פתיחותך ואמונתך הוליכו וליוו אותי. גם היום בכל יום תוך מפגשים עם הורים אני נזכר בשותפותנו המהווה נר לרגליי. ממשיך להתגעגע
אורי
משתתפת בצערכם, זה מאוד עצוב… אני הכרתי את רבקה , היא אשה טובה. אני שוכרת ממנה דירה ורק היום נודה לי על מותה. אני לא יודעת עם מי ליצור קשר בנוגע לדירה , נגמר לי חוזה החודש. מישהו יכול לעזור לי למצוא את טלפון של בעלה או קרוב משפחה ? מי מופל עכשיו בענייני שכירות? תודה