ניר שלו ז"ל

ארגון בצלם, ההנהלה והצוות אבלים ומנחמים את המשפחה והחברים על מות יקירם, פעיל זכויות אדם וחוקר.

2 Comments

  1. יעל שמש

    ניר שלו ז"ל היה אדם נדיר. לוחם צדק אמיתי, שלחם למען אנשים, בעלי חיים וגם עצים (היו מקרים שבהם הגן בגופו על עצים). הוא היה טבעוני מסיבה מוסרית, הרבה לפני שאנשים קישרו בין טבעונות ובין מוסר. הוא היה פעיל מרכזי באגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים; המוח מאחורי פרסומיה האיכותיים של האגודה, שהיו פרי מחקריו המדוקדקים שתוצאותיהם פורסמו בעברית הרהוטה שלו ובסגנונו הקולח.
    ניר תרגם לעברית את ספרו של הנס רוש, טבח החפים מפשע, העוסק כולו בניסויים בבעלי חיים. מפעל התרגום המפואר הזה שינה את חייהם של רבים, והפך אותם לפעילים למען זכויות בעלי חיים. ניר היה חלוץ המתווה את הדרך. ברוך כישרונות ואוטודידקט אמיתי. ועם זאת, הוא לא הכיר בערך עצמו. אנשים העריצו אותו, והוא לא הצליח להבין מדוע. יהי זכרו ברוך!

  2. רועי ברזילי

    ניר שלו הלך לעולמו, ספדתי לו בהלוויה בדרכו האחרונה.
    את ניר הכרתי בהתנגדות לתכנית בנייה שעתידה היתה להרוס את רמת גן ב2010 ולאפשר בנייה של 70 ו80 יחידות לדונם.
    כאשר ניר התחיל להקריא את התנגדותו לתכנית עדיין הייתי עסוק בקריאה של תוכן אחר, אבל דבריו של ניר אילצו אותי להרים את הראש מהניירת ולפתוח את האוזניים לדבריי החוכמה שהשמיע בעודי מנסה להבין באיזה משרד עו״ד הוא עובד ואת מי הוא מייצג הבנתי שמולי עומד אדיאליסט טהור, תושב עיר בודד שהעז לצאת נגד התכנית ואשר טובת העיר עומדת עירומה לבדה לנגד עינו.
    בהמשך הצטרפתי להתנגדותו, אח״כ לערר שהגיש ולבסוף עתרנו יחד לבית המשפט המחוזי והתכנית ההרסנית בוטלה. לימים אישיותו ויכולותיו המיוחדות של ניר האידיאליסט נגלו לנגד עיניי. ניר הצנוע להחריד שמעולם לא ביקש תמורה. ניהל במקביל מלחמות נוספות למען כל אלה שלא היה ניתן לשמוע את קולם. הוא נלחם נגד כריתת עצים בעיר וסלל דרך שאחריו ילכו רבים מתושבי העיר, ילמדו ויגישו עררים וילחמו נגד כריתות עצים ועוולות בנייה אחרות, ניר נלחם נגד פגיעה בבעלי חיים ולמענם, למען הסביבה ונגד בעלי ההון, ניר גם נלחם נגד עוולות הגדר בבילעין.
    ניר היה גאון, באמת גאון, חכם וידען, תחקירן מעמיק ואיש מדויק להפליא שלא היה צריך חינוך פורמלי כדי להרשים כל בעל דעה. ניר לצערי לא ידע להעריך את עצמו כפי שאחרים העריכו ולא ידע לשאוב עידוד מהצלחות אפילו אם הן חלקיות.

    תרומתו של ניר ז״ל לעיר רמת גן היא עצומה וחזונו הוטבע גם בי, רמת גן חייבת המון לאיש המיוחד הזה שהסתלק לו בטרם עת. ניר ראוי להנצחה וכך יהיה. תחסר לי מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן